Monday, March 12, 2012

Aku memang APE DER

Sepanjang 2 hari bercuti weekend perkara masa yang dihabiskan adalah pi midvalley...dua hari berturut-turut semata-mata nak mencari barang Muaz yang first da pergi tapi sebab dah habis terpaksa lah aku pergi pada hari kedua sebabnya kami pergi nak petang stok pun dah habis kali kedua pergi baru lah ada balik stok dia tuh..syukur lah susah tul lah...Bebudak seronok lah dapat jalan-jalan, muaz yang baru pandai jalan muka ala-ala berkata kenapa mama aku tak nak dokong aku nie...(sebab nya muaz dah pandai jalan ala2 berlari pulak...nanti makin kuat la kaki muaz tuh.....berlatih bagi mantap kit skill berjalan tuh..) alasannnnn sebenarnya mama dah tak berape nak taf nak dokong awak....al maklum la berat muaz sekarang dah 13.6Kg...syukur lah anda dah pandai berjalan....beli stroller pun sekejap jer guna....

Nie nak citer pasal kat uma pulak...sebenarnya good try wat diri aku pada minggu nie percubaan aku masak satay kuah kacang (resepi turun temurun dari mak aku sebab aku kecik2 dulu suka kacau mak masak kat dapur- macam aina wat kat aku bila aku tengah memsak la nie) n nasi impit, nak ikut menu masa tuh kuah lontong ada lah tapi mak mentua aku yang masak n aku wat sambal tumis yang makan dengan lontong tuh.berkerjasesaame..kata kan erkkk heheh malu..


So nak jadikan cerita dah lama aku rancang nak wat satay tapi asik cancel jer so plan kali nie memang menjadi..n alham dulilah dorang pun suka...n dah plan lain kali nak buat lagi....ntah aku rasa kesedapan dia biasa-biasa jer memang mcm tuh la kan rasa dia kan...

hari ahad pulak lepas projek percubaan (punca nyer sebab tak de resepi main hentam jer agak2) wat kueh kegemaran aku masa kecik2 dulu (masa kecik2 aku pangea kueh nie Jewer2 heheheh korang pangea ape aku tak tau laaa...) pun ok. Kueh nie sold out chewah sebenarnyer tak de byk maner wat aku wat budget2 tuh 6 orang makan heheh so tak de la membazir sangat kalu tak abis....

Aina pun suka ..rasa dia agak rangup2 kit dia kalau makan mcam orang beso siap cecah air kopi makan, tu misti dia copy atuk dia  punya style hehehe al maklum duk dengan atuk ....

kolestrol untuk pemakanan (heheh tiru gaya syira ckap, sebab dia kalau pagi2 sibuk ckp cari pemakanan...heheh jangan marah yer syira..) cuti-cuti agak melampau . Lepas nie akan nampak bulat la aku...arghhhhhhh....makan sambil layan channel korean best giler mana x best.......tengok sambil makan satay.....lala pun ada layan makan jugak...dorang nie (orang Korean) pandai tul main emosi kite...

X sia sia la husband aku amik hd la....antara nyer tengok ikut episod drama salary man, city hunter la, wife club la.ada lagi tapi ingat na.....memang layan.....promot kan bagi pehak astro iklan tidak berbayar...ops naik laaa rate astro HD lepas aku mention kat blog strawbery2020 aku nie...alamak perasan nak mampus....

No comments:

Post a Comment